Snel protest tegen ontslag, dat loont

Een barmedewerkster wordt zonder geldige reden ontslagen door een koffiebar in Utrecht. De werkgever reageert niet op haar protesten. Pas als onze advocaat arbeidsrecht een procedure bij de rechtbank begint is de werkgever bereid om te onderhandelen over een goede vertrekregeling.

Al eerder werkte de serveerster in de koffiebar. Recent vroeg men haar om mee te werken aan uitbreiding van het horecagedeelte. Men heeft haast met alle plannen, zodat de werknemer snel aan de slag gaat. Na een discussie over loonbetaling ontslaat de koffiebar de werknemer op staande voet. De werknemer vecht het ontslag aan omdat hier geen geldige reden voor is. De werkgever reageert niet op zijn brieven en evenmin op de aanmaning van Spoorlaan Advocaten. Onze advocaat arbeidsrecht start daarom een procedure bij de kantonrechter. Onder druk van deze procedure biedt de werkgever aan het ontslag in te trekken en een ontslagvergoeding te betalen. De werknemer heeft de keus tussen afdwingen van werk en salaris of een ontslagvergoeding. Omdat hij geen vertrouwen meer heeft in samenwerking onderhandelt Spoorlaan Advocaten over de ontslagvergoeding. Uiteindelijk wordt een akkoord bereikt over 3 maanden extra salaris en vergoeding van advocaatkosten.

Wettelijk moet een werknemer snel op een ontslag reageren. Binnen 2 maanden moet een procedure bij de rechter zijn gestart. Sommige werkgevers misbruiken deze korte vervaltermijn. Ook de koffiebar heeft geprobeerd tijd te rekken na het ontslag. Pas toen onze advocaat de termijn had veilig gesteld, kon gekeken worden naar een goede regeling. Als de werknemer te lang had gewacht, had hij geen stappen meer kunnen zetten.

Vragen over arbeidsrecht?

Onze advocaten in regio Woerden/Utrecht adviseren en procederen voor werknemers en ondernemers over ontslag, loon, CAO, re-integratie, arbeidsvoorwaarden en meer. Vraag gerust vrijblijvend advies.