Loonregres bij letsel werknemer

Een werkgever is bij arbeidsongeschiktheid van zijn werknemer wettelijk verplicht om gedurende 104 weken minimaal 70% van het loon aan die werknemer te betalen. Als de arbeidsongeschiktheid is veroorzaakt door de schuld van een ander, dan kan de werkgever het netto doorbetaalde loon op die aansprakelijke partij (of diens verzekeraar) verhalen. De werkgever kan ook de re-integratiekosten voor de werknemer bij de aansprakelijke partij vorderen, zoals kosten voor aanpassingen op de werkvloer of uitgaven aan extra begeleiding of scholing.

Voor een succesvol loonregres is het nodig dat de aansprakelijkheid vaststaat, dat de relatie met de arbeidsongeschiktheid wordt onderbouwd en dat de loonschade wordt berekend.  Spoorlaan Advocaten heeft de specialistische kennis op het gebied van arbeidsrecht en letselschade in ruime mate. Heeft u als ondernemer te maken hebben met een arbeidsongeschikte werknemer, aarzel niet om contact met ons op te nemen om de mogelijkheden van loonregres te bespreken.

Wilt u meer weten? Neemt u dan contact met op met een van onze advocaten in Woerden.